Асноўнымі
задачамі аддзела загса з'яўляюцца:
1.
правільная, поўная і своечасовая рэгістрацыя актаў грамадзянскага стану ў
дакладнай адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і як
у мэтах абароны асабістых немаёмасных і маёмасных правоў і інтарэсаў грамадзян,
так і ў дзяржаўных і грамадскіх інтарэсах;
2.
папулярызацыя народных традыцый пры правядзенні абрадаў рэгістрацыі заключэння
шлюбу і нараджэння ва ўрачыстай абстаноўцы, урачыстых цырымоній, звязаных з
рэгістрацыяй шлюбу, накіраваных на ўмацаванне сям'і;
3. прававая асвета насельніцтва па пытаннях заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і аб парадку рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану.
Аддзел загса ў мэтах выканання ўскладзеных на яго задач ажыццяўляе наступныя функцыі:
1.
вырабляе рэгістрацыю нараджэння, заключэння шлюбу, усынаўлення (удачарэння),
устанаўлення мацярынства і (або) бацькоўства, змена прозвішча, уласнага імя,
імя па бацьку, смерці, скасавання шлюбаў па ўзаемнай згодзе мужа і жонкі, якія
не маюць агульных непаўналетніх дзяцей і спрэчкі аб маёмасці ў адпаведнасці з
артыкулам 351 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і, а
таксама па рашэннях судоў, якія ўступілі ў законную сілу да 1 верасня 1999 г. у
тэрміны, устаноўленыя заканадаўствам;
2.
падрыхтоўвае матэрыялы і складае заключэнні аб змене грамадзянамі Рэспублікі
Беларусь прозвішчаў, уласных імёнаў і імёнаў па бацьку, накіроўвае іх у
Галоўнае ўпраўленне юстыцыі Брэсцкага абласнога выканаўчага камітэта (далей –
Брэсцкі аблвыканкам) для выдачы дазволаў на змену прозвішча, уласнага імя, імя
па бацьку;
3.
падрыхтоўвае матэрыялы і складае заключэннi аб унясенні змяненняў, дапаўненняў
і выпраўленняў у запісы актаў грамадзянскага стану ў выпадках, прадугледжаных
заканадаўствам;
4.
уносіць змены, выпраўленнi і дапаўненні ў запісы актаў грамадзянскага стану;
5.
аднаўляе страчаныя запісы, анулюе запісы актаў грамадзянскага стану на падставе
рашэння суда;
6.
у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, выдае паўторныя пасведчанні аб
рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, даведкі, якія змяшчаюць звесткі з
запісаў актаў грамадзянскага стану (аб запісе акта грамадзянскага стану, аб
адсутнасці запісу акта аб заключэнні шлюбу) і паведамленні аб адсутнасці запісу
акта грамадзянскага стану, а таксама іншыя дакументы, звязаныя з дзейнасцю
аддзела загса;
7.
ажыццяўляе прыём грамадзян і разглядае звароты ў адпаведнасці з дзеючым
заканадаўствам;
8.
уносіць персанальныя дадзеныя фізічных асоб у дзяржаўную інфармацыйную сістэму
"рэгістр насельніцтва" пры рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану,
сведчыць электронным подпісам;
9.
уносіць у дзяржаўную інфармацыйную сістэму "рэгістр насельніцтва"
персанальныя дадзеныя ў дачыненні да непаўналетніх дзяцей, якія нарадзіліся і
не атрымалі пашпартоў грамадзян Рэспублікі Беларусь да ўступлення ў сілу Закона
Рэспублікі Беларусь " Аб рэгістры насельніцтва»;
10.
прымае меры па ахове і абароне персанальных дадзеных, якія ўносяцца ў рэгістр;
11.
накіроўвае запыты аб прадастаўленні неабходных звестак і дакументаў у орган
загса, архіў органаў загса, у якім маецца на захоўванні адпаведны запіс акту;
12.
у адпаведнасці з палажэннямі міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь аб
прававой дапамозе накіроўвае заявы, анкеты грамадзян аб атрыманні паўторных пасведчанняў,
даведак у іншыя дзяржавы, выконвае просьбы аб аказанні прававой дапамогі, якія
паступілі з кампетэнтных органаў замежных дзяржаў;
13.
выдае копіі запісаў актаў грамадзянскага стану па запытах суда, пракуратуры,
органаў крымінальнага пераследу, натарыусаў у сувязі са знаходжаннем спраў у іх
вытворчасці, а таксама замежных устаноў, органаў запісу актаў грамадзянскага
стану, Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь, іншых дзяржаўных органаў
(службовых асоб) у выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі;
14.
разглядае заявы аб зніжэнні шлюбнага ўзросту і вырабляе зніжэнне шлюбнага
ўзросту ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам;
15.
прадстаўляе ў Галоўнае ўпраўленне юстыцыі Брэсцкага аблвыканкама справаздачы ў
парадку, устаноўленым заканадаўствам;
16. накіроўвае ва ўстаноўленым парадку другія асобнікі запісаў актаў грамадзянскага стану ў органы дзяржаўнай статыстыкі;
17.
накіроўвае другія асобнікі запісаў актаў грамадзянскага стану, якія не
падлягаюць статыстычнай апрацоўцы ў групу архіва органаў, якія рэгіструюць акты
грамадзянскага стану Галоўнага ўпраўлення юстыцыі Брэсцкага аблвыканкама;
18.
забяспечвае ўлік і захоўванне першых асобнікаў запісаў актаў грамадзянскага
стану і іншай дакументацыі на працягу ўстаноўленых тэрмінаў;
19.
забяспечвае па жаданні бацькоў ўрачыстую рэгістрацыю нараджэння дзіцяці і
ўрачыстую рэгістрацыю шлюбу па жаданні асоб, якія ўступаюць у шлюб;
20.
праводзіць па жаданні грамадзян ўрачыстыя цырымоніі, звязаныя з рэгістрацыяй
шлюбу;
21.
вывучае і абагульняе практыку прымянення дзеючага заканадаўства пры рэгістрацыі
актаў грамадзянскага стану, уносіць прапановы ў Галоўнае ўпраўленне юстыцыі
Брэсцкага аблвыканкама па ўдасканаленні работы органаў запісу актаў
грамадзянскага стану;
22.
забяспечвае ўлік, захаванне і расходаванне бланкаў пасведчанняў аб рэгістрацыі
актаў грамадзянскага стану, а таксама захоўванне пячаткі з выявай дзяржаўнага
герба Рэспублікі Беларусь;
23.
забяспечвае размяшчэнне і падтрымку інфармацыі на афіцыйным сайце Баранавіцкага
гарвыканкама ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт у актуальным стане;
24.
праводзіць сярод насельніцтва лекцыі і гутаркі, выступае ў сродках масавай
інфармацыі з тлумачэннямі заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і,
парадку рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;
25.
аказвае дадатковыя платныя паслугі, звязаныя з рэгістрацыяй актаў
грамадзянскага стану, у адпаведнасці з парадкам, вызначаным Урадам Рэспублікі
Беларусь;
26. выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам.