• "Мая Радзiма - Беларусь!               Мой горад - мая любоў!""Мая Радзiма - Беларусь! Мой горад - мая любоў!"
  • пл. Леніна пл. Леніна
  • "Мая Радзiма - Беларусь! Мой горад - мая любоў!" "Мая Радзiма - Беларусь! Мой горад - мая любоў!"
  • "Мая Радзiма - Беларусь! Мой горад - мая любоў!" "Мая Радзiма - Беларусь! Мой горад - мая любоў!"
  • "Мая Радзiма - Беларусь! Мой горад - мая любоў!" "Мая Радзiма - Беларусь! Мой горад - мая любоў!"
Галоўная -  Улада -  ЗАГС -  Асноўныя задачы і функцыі аддзела ЗАГС

Асноўныя задачы і функцыі аддзела ЗАГС

Асноўнымі задачамі аддзела загса з'яўляюцца:

1. правільная, поўная і своечасовая рэгістрацыя актаў грамадзянскага стану ў дакладнай адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і як у мэтах абароны асабістых немаёмасных і маёмасных правоў і інтарэсаў грамадзян, так і ў дзяржаўных і грамадскіх інтарэсах;

2. папулярызацыя народных традыцый пры правядзенні абрадаў рэгістрацыі заключэння шлюбу і нараджэння ва ўрачыстай абстаноўцы, урачыстых цырымоній, звязаных з рэгістрацыяй шлюбу, накіраваных на ўмацаванне сям'і;

3. прававая асвета насельніцтва па пытаннях заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і аб парадку рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану.

Аддзел загса ў мэтах выканання ўскладзеных на яго задач ажыццяўляе наступныя функцыі:

1. вырабляе рэгістрацыю нараджэння, заключэння шлюбу, усынаўлення (удачарэння), устанаўлення мацярынства і (або) бацькоўства, змена прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, смерці, скасавання шлюбаў па ўзаемнай згодзе мужа і жонкі, якія не маюць агульных непаўналетніх дзяцей і спрэчкі аб маёмасці ў адпаведнасці з артыкулам 351 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і, а таксама па рашэннях судоў, якія ўступілі ў законную сілу да 1 верасня 1999 г. у тэрміны, устаноўленыя заканадаўствам;

2. падрыхтоўвае матэрыялы і складае заключэнні аб змене грамадзянамі Рэспублікі Беларусь прозвішчаў, уласных імёнаў і імёнаў па бацьку, накіроўвае іх у Галоўнае ўпраўленне юстыцыі Брэсцкага абласнога выканаўчага камітэта (далей – Брэсцкі аблвыканкам) для выдачы дазволаў на змену прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку;

3. падрыхтоўвае матэрыялы і складае заключэннi аб унясенні змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісы актаў грамадзянскага стану ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам;

4. уносіць змены, выпраўленнi і дапаўненні ў запісы актаў грамадзянскага стану;

5. аднаўляе страчаныя запісы, анулюе запісы актаў грамадзянскага стану на падставе рашэння суда;

6. у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, выдае паўторныя пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, даведкі, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў грамадзянскага стану (аб запісе акта грамадзянскага стану, аб адсутнасці запісу акта аб заключэнні шлюбу) і паведамленні аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану, а таксама іншыя дакументы, звязаныя з дзейнасцю аддзела загса;

7. ажыццяўляе прыём грамадзян і разглядае звароты ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам;

8. уносіць персанальныя дадзеныя фізічных асоб у дзяржаўную інфармацыйную сістэму "рэгістр насельніцтва" пры рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, сведчыць электронным подпісам;

9. уносіць у дзяржаўную інфармацыйную сістэму "рэгістр насельніцтва" персанальныя дадзеныя ў дачыненні да непаўналетніх дзяцей, якія нарадзіліся і не атрымалі пашпартоў грамадзян Рэспублікі Беларусь да ўступлення ў сілу Закона Рэспублікі Беларусь " Аб рэгістры насельніцтва»;

10. прымае меры па ахове і абароне персанальных дадзеных, якія ўносяцца ў рэгістр;

11. накіроўвае запыты аб прадастаўленні неабходных звестак і дакументаў у орган загса, архіў органаў загса, у якім маецца на захоўванні адпаведны запіс акту;

12. у адпаведнасці з палажэннямі міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь аб прававой дапамозе накіроўвае заявы, анкеты грамадзян аб атрыманні паўторных пасведчанняў, даведак у іншыя дзяржавы, выконвае просьбы аб аказанні прававой дапамогі, якія паступілі з кампетэнтных органаў замежных дзяржаў;

13. выдае копіі запісаў актаў грамадзянскага стану па запытах суда, пракуратуры, органаў крымінальнага пераследу, натарыусаў у сувязі са знаходжаннем спраў у іх вытворчасці, а таксама замежных устаноў, органаў запісу актаў грамадзянскага стану, Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь, іншых дзяржаўных органаў (службовых асоб) у выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі;

14. разглядае заявы аб зніжэнні шлюбнага ўзросту і вырабляе зніжэнне шлюбнага ўзросту ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам;

15. прадстаўляе ў Галоўнае ўпраўленне юстыцыі Брэсцкага аблвыканкама справаздачы ў парадку, устаноўленым заканадаўствам;

16. накіроўвае ва ўстаноўленым парадку другія асобнікі запісаў актаў грамадзянскага стану ў органы дзяржаўнай статыстыкі;

17. накіроўвае другія асобнікі запісаў актаў грамадзянскага стану, якія не падлягаюць статыстычнай апрацоўцы ў групу архіва органаў, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану Галоўнага ўпраўлення юстыцыі Брэсцкага аблвыканкама;

18. забяспечвае ўлік і захоўванне першых асобнікаў запісаў актаў грамадзянскага стану і іншай дакументацыі на працягу ўстаноўленых тэрмінаў;

19. забяспечвае па жаданні бацькоў ўрачыстую рэгістрацыю нараджэння дзіцяці і ўрачыстую рэгістрацыю шлюбу па жаданні асоб, якія ўступаюць у шлюб;

20. праводзіць па жаданні грамадзян ўрачыстыя цырымоніі, звязаныя з рэгістрацыяй шлюбу;

21. вывучае і абагульняе практыку прымянення дзеючага заканадаўства пры рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, уносіць прапановы ў Галоўнае ўпраўленне юстыцыі Брэсцкага аблвыканкама па ўдасканаленні работы органаў запісу актаў грамадзянскага стану;

22. забяспечвае ўлік, захаванне і расходаванне бланкаў пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, а таксама захоўванне пячаткі з выявай дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь;

23. забяспечвае размяшчэнне і падтрымку інфармацыі на афіцыйным сайце Баранавіцкага гарвыканкама ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт у актуальным стане;

24. праводзіць сярод насельніцтва лекцыі і гутаркі, выступае ў сродках масавай інфармацыі з тлумачэннямі заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і, парадку рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;

25. аказвае дадатковыя платныя паслугі, звязаныя з рэгістрацыяй актаў грамадзянскага стану, у адпаведнасці з парадкам, вызначаным Урадам Рэспублікі Беларусь;

26. выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам.

БРЭСЦКІ АБЛВЫКАНКАМ Афіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
Афіцыйны інтэрнэт-партал Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь
Нацыянальны прававы інтэрнэт-партал Рэспублікі Беларусь
Нацыянальны цэнтр электронных паслуг